توضیح تصویر
آموزش و اخبار
سبک زندگی سالم :

 حضور و مراقبه را تمرین کنید.

چندوظیفه ای، استفاده از رسانه های اجتماعی و درگیر شدن در سایر عوامل حواس پرتی می تواند مانع از انجام کارهای مورد نیاز در مدت زمان معقول شود. بر روی کار فعلی خود متمرکز و درگیر بمانید تا کارها را به طور مؤثرتری انجام دهید. یکی از راه‌های آسان‌تر کردن این کار، مدیتیشن هر روز است. این به شما زمان و مکان می‌دهد تا روی یک کار - تنفس - تمرکز کنید و این انرژی می‌تواند در بقیه روزتان حمل شود.مهارت و یادگیری

. معاشرت کنید

از آنجایی که انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند، اجتماعی بودن ممکن است آمادگی ذهنی شما را نیز افزایش دهد. این به این دلیل است که طبق یک مطالعه در سال 2018، اجتماعی شدن ذهن و توانایی شناختی را تحریک می کند.نگهداری از لبتاب 

اگر ملاقات با افراد جدید یا ایجاد روابط برایتان دشوار است، ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

·         در جامعه خود داوطلب شوید

·         به یک باشگاه، باشگاه، یا تیم ورزشی بپیوندید

·         یک کلاس بردار

·         به یک باشگاه کتاب بپیوندید

·         دوباره با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید

 

 

[ شنبه 2 مهر 1401 ] [ 11:53 ] [ hasti ]

[ ]


2 راه برای رسیدن به زندگی سالم تر :

 1. سپاسگزاری را انتخاب کنید

یکی از عادت هایی که قطعاً می تواند تقریباً بلافاصله دیدگاه شما را تغییر دهد این است که در انتخاب یک نگرش سپاسگزار عمدی شوید. به طور کلی، افراد موفق می توانند چیزهای مثبت زندگی خود را شناسایی کنند و از آنها قدردانی کنند. زمانی که دوران سختی را با یکی از عزیزانم سپری می کردم، دوستی به من گفت که بنشینم و فهرستی از همه چیزهایی که در مورد آن شخص قدردانی می کنم تهیه کنم. هر زمان که از دست آنها ناامید یا عصبانی می شدم، دوباره به آن لیست نگاه می کردم. هر چقدر هم که احمقانه به نظر می رسد، واقعا کمک کرد.کلینیک دکترفرزانه

تمرکز بر چیزی که برای آن سپاسگزار هستید، به ایجاد قدردانی از آنچه دارید کمک می کند. این به ما کمک می کند احساس برکت کنیم، بنابراین می توانیم زیبایی را در لحظات عادی زندگی پیدا کنیم. وقتی همه چیز اشتباه پیش می رود، سپاسگزار ماندن به ما کمک می کند تا دوباره روی همه چیزهایی که درست پیش می روند تمرکز کنیم.بهترین اپ های پیام رسان

عادت کنید هر روز 3 چیز را که برای آنها سپاسگزار هستید شناسایی کنید. این می تواند به سادگی خوردن یک صبحانه لذیذ، شنیدن از یک دوست، یا خوابیدن در یک تخت گرم در شب باشد. اگر هر روز روی این 3 مورد تمرکز کنید و هر روز صبح آنها را در دفتر خاطرات خود (یا در تلفن خود یا هر جایی که می توانید به راحتی دوباره به آنها مراجعه کنید) فهرست کنید، از اینکه چقدر باید خوشحال باشید شگفت زده خواهید شد.

2. برای روزهای خود برنامه ریزی کنید

یکی از عادت‌های خوب این است که به تقویم خود نگاه کنید و فهرست کارهایتان را درست قبل از رفتن به رختخواب بنویسید. می‌توانید با دانستن برنامه‌ای برای روز بعد بخوابید و اغلب ناخودآگاه راه‌حل‌هایی برای مشکلات خوابتان پیدا می‌کند. من Living Well Planner را طراحی کردم تا به طور خاص اطمینان حاصل کنم که می‌توانیم با تعیین اهداف ماه، برنامه‌ریزی برای هر روز، تکمیل کارهای مهم، پیگیری بودجه‌تان به تمام خواسته‌های خود برسیم و مکانی برای یادآوری‌های مفید و حتی وجود دارد. برنامه ریزی وعده های غذایی مال من هرجا میرم با من میاد!

 

[ دوشنبه 28 شهريور 1401 ] [ 13:08 ] [ hasti ]

[ ]


آیا بافرهای ژنتیکی در برابر استرس وجود دارد؟

 آیا بافرهای ژنتیکی در برابر استرس وجود دارد؟

به نظر می رسد برخی افراد دارای مغزهایی هستند که به گونه ای سیم کشی شده اند که می توانند بر مقدار زیادی از استرس غلبه کنند. یکی از موارد خارق‌العاده در ادبیات روان‌پزشکی، زنی است که فقط به‌عنوان «جیل» شناخته می‌شود، که آزار و اذیت غیرقابل تصور وحشتناکی را توسط پدرش متحمل شد و به اوج خود رسید که او خود را جلوی چشمانش کشت. با این وجود، او در مدرسه به یک زن جوان جذاب و کاملاً محبوب تبدیل شد. او یک خواننده با استعداد، یک دانش آموز افتخاری و رئیس کلاس دبیرستان خود شد. با هر معیاری، او از نظر عاطفی به خوبی تنظیم شده بود و ظاهراً تحت تأثیر شرایط وحشتناک دوران کودکی اش قرار نگرفته بود.

اگرچه علم ژنتیک مولکولی هنوز نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چرا برخی افراد به اندازه جیل انعطاف‌پذیر هستند، علم مغز در حال روشن کردن مولفه‌های ژنتیکی است که چرا افراد بیشتری در برابر استرس انعطاف‌پذیری زیادی ندارند. به عنوان مثال، ژنی به نام 5-HTT وجود دارد. به تنظیم خلق و خو کمک می کند.جنسی و زناشویی

اگر جهش در این ژن داشته باشید، در شرایط استرس زا به احتمال زیاد به افسردگی بالینی مبتلا می شوید تا اینکه نداشته باشید. فکر می‌کنم در آینده ممکن است بتوانیم افراد حساس به استرس را با یک آزمایش خون ساده تشخیص دهیم که به دنبال وجود جهش در ژن‌هایی مانند 5-HTT هستند. البته باید اضافه کنم که داستان جیل معمولی نیست. تقریباً هیچ کس نتوانست از تجربیات او آسیبی نبیند.آموزش اصطلاحات فنی

 

[ سه شنبه 22 شهريور 1401 ] [ 10:37 ] [ hasti ]

[ ]


نکات نوشتن مقالات دانشگاهی :

 1. به دنبال بازخورد باشید

هنگامی که یک پیش نویس اصلاح شده از مقاله کالج خود را دارید، با دوستان و خانواده خود تماس بگیرید تا نگاهی بیندازند. از آنها بخواهید نظرات خود را به شما ارائه دهند و آنها را تشویق کنید که صادق باشند.نحوه ساخت ایمیل یاهو 

نویسندگان اغلب ذاتاً می دانند که در کجا با کار خود مشکل دارند، اما همیشه نمی توانند ببینند چه چیزی را باید تغییر دهند، نگه دارند و حذف کنند. با شنیدن نظرات دیگران، متوجه خواهید شد که برخی از آنها واقعا طنین انداز هستند. اینها را جدی بگیرید.

شما مجبور نیستید بر اساس نظرات همه تغییرات ایجاد کنید، اما به همه آنها فکر کنید و سعی کنید تصور کنید که اگر هر تغییری را انجام دهید، مقاله چگونه به نظر می رسد.

2. مقاله خود را تمام کنید

همانطور که پیش نویس نهایی خود را جمع آوری می کنید، از منابعی که در اختیار دارید استفاده کنید.سایت مالای سیاتور

Grammarly ابزاری عالی برای بررسی املا، گرامر و اسکن سرقت ادبی است (که باعث می‌شود مقاله شما سریع‌تر از نوشتن کاما در انبوه رد شده پرتاب شود).

 

 

[ سه شنبه 8 شهريور 1401 ] [ 9:44 ] [ hasti ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد